Oto skrót najważniejszych wiadomości ze świata elektromobilności w minionym, 36 tygodniu 2019 roku.
~ Lamborgini przedstawiło hybrydowy model Sián. To pierwsze auto koncernu, w którym zastosowano połączenie spalinowego silnika V12 i superkondensatora. Nie ma na pokładzie baterii, ale elektryczne wspomaganie zwiększa moc i poprawia osiągi. Sián rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 s.
~ 4 września Porsche zaprezentowało oficjalnie pierwszy seryjny elektryczny model – Taycan. Premiera odbyła się równocześnie na 3 kontynentach. Auto dostępne jest w dwóch wariantach: Turbo i Turbo S, różni je 200 Nm i 0,4 s różnicy w osiągnięciu 100 km/h. W obu przypadkach zasięg wynosi powyżej 380 km. Taycan będzie produkowany w Zuffenhausen (część Stuttgartu, południowe Niemcy). Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w przyszłym roku. Zastosowana technologia pozwala ładować auto z prędkością 100 km w 5 minut. Cena: od około 650 tys. zł. Więcej o elektrycznym Porsche – w rozmowie z Barbarą Vollert.
~ Do Oslo trafiły trzy poddane retrofittingowi promy. Będą one działały na najbardziej uczęszczanych miejskich trasach.