Przegląd EV – tydzień 27 (2019)

Oto skrót najważniejszych wiadomości ze świata elektromobilności w minionym, 27 tygodniu 2019 roku.

~ Wchodzą w życie przepisy unijne, według których producenci samochodów elektrycznych zobligowani są do montażu urządzeń emitujących dźwięki. Mają one zabezpieczać pieszych przed wpadnięciem pod pojazd elektryczny.

~ BMW pochwaliło się współpracą ze światowej klasy kompozytorem Hansem Zimmerem. Jej efektem mają być odgłosy elektrycznych BMW kolejnej generacji.

~ BMW poinformowało także, że w najbliższej dekadzie będzie równolegle do technologii bateryjnych rozwijać napędy wykorzystujące wodór. Pierwszych efektów, zdaniem Forbesa, możemy się spodziewać po 2025 roku. BMW wcześniej współpracowało z Toyotą nad rozwojem technologii ogniw paliwowych.

~ Porsche intensywnie przygotowuje się do debiutu w Formule E. W związku z tym zaprezentowało serię infografik i nagrań przybliżających tę serię oraz prezentujących team, który wystartuje w VI sezonie serii.

~ Forum Energii, think-tank działający w dziedzinie energetyki, podczas śniadania prasowego poświęconego rynkowi lokalizacyjnemu wskazało istotne miejsce elektromobilności w systemach energetycznych przyszłości. Rynek lokalizacyjny charakteryzuje się zdecentralizowaniem i wysokim stopniem cyfryzacji, uwzględnia prosumenctwo i aktywność konsumentów. Rozmowę z prezes Forum Energii na temat elektromobilności możesz przeczytać w książce Rozmowy o elektromobilności

~ General Motors zaprezentował miejski elektryczny rower. Z myślą o takich pojazdach koncern stworzył nową markę ARiV.

~ W Wielkiej Brytanii wystartował Goodwood Festival of Speed. W tym roku śmiało można powiedzieć, że samochody elektryczne stały się tam mainstreamem. Swoje auta zaprezentowały takie marki, jak Aston Martin, Roborace, Volkswagen, Polestar, Honda i Porsche.

~ W czasie Goodwood Festival of Speed zaprezentowano także elektrycznego SUV-a stworzonego do wyścigów. Pojazd będzie brał udział w nowej serii ExtremeE. Jest to „młodsza siostra” ABB Formuły E – serii elektrycznych bolidów. Za oboma pomysłami stoi ten sam człowiek Alejandro Agag – hiszpański przedsiębiorca, działacz sportowy a wcześniej eurodeputowany. Za kierownicą debiutującego elektrycznego SUV-a usiadła Mikaela Kottulinsky. Niemal rok wcześniej Mikaela testowała prototypową elektryczną wyścigówkę zbudowaną w Szwecji przez PWR Racing.

 

Podziel się z innymi:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

O autorze

Avatar

Agata Rzędowska

Publicystka gospodarcza i trenerka, na co dzień z pasją pisze o innowacjach i nowych technologiach, znajdując w nich miejsce dla człowieka.

Pokaż wszystkie wpisy.